Logodesign - Grafiske principper - Gestalt - Designsystem - Visuelle koncepter - Illustrator
Jeg har gennem tiden udviklet flere logos og visuelle identiteter. Jeg desuden undervist i udvikling af visuelle identiteter. Jeg har derfor både en praktisk, metodisk og teoretisk baggrund inden for identitetsdesign.
Dina Vejling
Dansk kunsthåndværk
Dina Vejling har solgt Dansk Kunsthåndværk i Odense siden 2005. Hun sælger og udstiller moderne dansk kunsthåndværk af 70 kunstnere.
Jeg har været med fra start, da jeg afsluttede mit 3. studieår med et identitetsdesign til Dina Vejling.
Logotypen tager udgangspunkt i formgivningen af butikkens møblering. Da kunsthåndværk er formgivning i højeste klasse, gav det mening at arbejde med ideen om en form, inspireret af bordenes snørklede former, der gentages og forandres. Det er et logo der kræver fordybelse, for at kunne aflæses, præcis som kunsthåndværk.
Logotypen følges af en blomst der er sammensat ud fra de samme former, der opstår i logotypen. Den bruges blandt andet på poser, webshop, postkort, skilt mm. Designet bruger hun endnu. Jeg har gennem tiden hjulpet med design og opsætning af postkort, produktion af poser, kvitteringer etc.
Dina Vejling har desuden en webshop, hvor jeg har bistået med opsætning i Shopify.
VAKEN er et internationalt projekt støttet af Nordplus. Deltagerne er 7 partnerinstitutioner fra Skandinavien og de Baltiske lande.
Logoet illustrerer tre-enigheden mellem SMV, studerende og facilitator. Farverne er valgtVAKEN betyder vågen, eller et hul i isen hvor man kan tage et forfriskende dyb i det kolde vand. Derfor er de tre elementer placeret om et center.
Se endvidere projektet VAKEN.
Gloria - en artcinema der helliger sig film med buskab og mening
Projektet tager udgangspunkt i biografens og publikums ønske om fordybelse og refleksion.
Filmen bliver religionen der dyrkes i biografens mørke, og derfor er der taget udgangspunkt i bibelske citater, der har til formål at skabe en stærk identitet, og differenciere Gloria fra de øvrige Københavnske biografer, der har et mere mainstream reportoire.
Udviklingen foregik i delvist samarbejde med ejeren.
I projektet arbejdede jeg med fokusgruppe med brugere af biografen, interviews med målgruppen, spørgeskema, konkurrentundersøgelser, positionering, idé og konceptudvikling, logodesign, teksforfatning bla.
Nærvær er et oplevelsesmagasin udgivet af en samling af feriefonde fra Danske kommuner og virksomheder. Formålet er at brande oplevelser i Danmark og feriefondens huse til udlejning.
Logoet er opstået ud fra ideen at Danmark er noget særligt, hvorfor æ-et fra Nærvær er valgt. De mange elementer i logoet skal skabe nysgerrighed og viser flere oplevelser og aktiviteter.
Se mere under Tryksager.