Brugerrejser - Interview - Service Blueprint
Dette var en undersøgelse af studerende og underviseres oplevelse af studerendes selv-initierede projekter i forhold til, hvordan de finder og indgår aftaler med virksomheder. Jeg arbejdede efter hypotesen:
Ved at placere studerende i centrum som vores kunder, vil vi kunne bruge en servicedesign-tilgang til at optimere deres læring i samarbejde med virksomheder og dermed forbedre studenterudbyttet, læring og tilfredshed.
Projektet frembragte dialog og reflektion over hvordan der kan arbejdes med servicedesign på UCL (Tidl. EAL).
Jeg havde selv initieret denne undersøgelse, da der var igangsat en udvikling af en projektportal, der potentielt kunne give værdi for de studerende. Jeg ønskede at sætte fokus på vigtigheden af at inddrage de studerende og tage en service-design tilgang.
Undersøgelsen bestod af en workshop med tre studerende og en underviser, der optegnede deres brugerrejse i det at finde og etablere virksomhedskontakt til projektsamarbejde. Der blev fulgt op på brugerrejserne med interviews.
Med afsæt i undersøgelsen blev der lavet et service blueprint, med forslag til løsninger. Der blev skrvet en rapport, der reflekterede over hvordan man kunne arbejde med servicedesign på UCL. Rapporten blev delt med projektchefen, der efterfølgende igangsatte et projekt med at udvikle en projektportal.