Interview - Brugerrejse - Personas - Scenarier - Konceptudvikling - Prototyping - Service blueprint
I projektet blev der udviklet et koncept med det formål at forbedre serviceoplevelsen hos Øjenlægernes Hus i København. Hovedmålet inden for brugeroplevelse (UX) var at sikre, at patienterne følte sig trygge og som en integreret del af sundhedsvæsenet, samtidig med at de modtog den rette mængde information på det rette tidspunkt.
Jeg udviklede et service design koncept, i et samarbejde med Camilla Bannebjerre og Helle Jakobsen som led i Servicedesign-faget på Masterstudiet ved ITU i 2016. Mit arbejde involverede anvendelse af forskellige metoder og værktøjer, såsom Service Ecology Map, Service Package, observationer, brugerrejser, interviews, personas, scenarier, idégenerering, skitsering, prototyping og blueprints.
Som resultat af projektet opstod en omfattende forståelse af servicen og dens sammenhæng, en identifikation og beskrivelse af tjenestens elementer, samt en visualisering af brugernes oplevelser og interaktioner. Dette kulminerede i kreative løsningsideer, visuelle repræsentationer af konceptet og prototyper, samt en beskrivelse af servicens struktur og processer. Dette omfattende arbejde førte til en forbedret serviceoplevelse for Øjenlægernes Hus i København.